E-Dm alapfogalmak
Adatvédelmi irányelv

Online marketing szakszavak

Elektronikus Direkt mail
A Direkt Marketing egyik eszköze, levélreklám. A felhasználó előzetes hozzájárulásával e-mail-t juttatunk el a postafiókjába. A Hirdető ajánlatát az e-mail cím tulajdonos személyre szabva kapja meg.

Direkt Marketing - DM
A reklámozás egy speciális területe. Lényege a kétirányú kommunikáció, a célzott kapcsolatfelvétel, amikor a megkérdezett személytől visszajelzést is várunk.

Permission-mail
Ezeket a maileket kifejezetten a címzett kérte vagy engedélyezte, amelyekre általában a felhasználók egy regisztráció során iratkoznak fel és így kerülnek be az adott adatbázisba.

Direct response-DR
Válaszra ösztönző DM vagy egyéb marketing tevékenység. Eszközei lehetnek:válaszlevelezőlap, kuponos hírdetés, hirdetésben megjelenő telefonszám, E-mail postaláda, stb.

Robinson lista
Egy olyan lista, amin azok a személyek (felhasználók) szerepelnek, akik a direct maileket kategórikusan visszautasítják.

SPAM
Kéretlen e-mail üzenet. A netikett kirívóan durva megsértése. Az internetről összeszedett e-mail címek, levelezési listák vagy hírcsoportok elárasztása kéretlen -általában a küldő reklámját tartalmazó- e-mail üzenettel.

AdServer
A reklámszerver, vagy e-mail küldő szerver felelős a reklám levelek célba jutattásáért, valamint a teljes körű kiszolgálásért. Ez a szoftver látja el a kiküldéseket, és emellett méri azoknak hatékonyságát is, valamint teljeskörű riportokat készít a kampány különböző szakaszaiban.

Retargeting
Emlékeztető e-mail (új tárgy, vagy másik ajánlat)

Opt-in, double opt-in
Szimpla feliratkozás vagy megerősített feliratkozás

Targetálás
Szűrési szempontok alapján történő levállogatás

Online marketing szakszavak:

ADV- Ad view
Reklám megjelenés, azaz a hirdetés( általában banner, vagy e-mail) letöltésének számát mutatja meg.

CT-Click Through
Átkattintás. A hirdetési anyag átkattintási mennyiségét mutatja meg (DM levelknél, banner ill. szöveges hirdetéseknél), egy adott hirdetésre hányszor kattintottak rá úgy, hogy a hirdető oldala megy át az érdeklődő.

CTR-Click Through Rate
Átkattintási arány, az ADV és a CT érték hányadosa, mellyel a kretív anyag illetve az ajánlat hatékonysága leginkább mérhető.

FAQ
Frequently Asked Questions, (GYIK - Gyakran Ismételt Kérdések) Gyakran feltett kérdések és az azokra adott válaszok gyűjteménye.

Impression
Az online és az offline médiaszakmában egyaránt használatos mutatószám, amely megadja, hogy hány emberhez jutott el egy médiaüzenet.

Page impression
Ez a mutatószám fejezi ki, hogy hány teljes oldalt töltöttek le. Egy teljesen letöltött oldal egy Page Impression-t eredményez. Tehát a page impression akkor jön létre, ha a weboldalon található minden egyes elem teljes terjedelmében sikeresen letöltődött.

Targetálás
Az adott célcsoport hatékony elérését teszi lehetővé. Targetálhatunk demográfiai/sociográfiai/life style szűrők, aktivitás, időszak és még számos paraméter alapján.

Unique visitor
Olyan azonosítható személyek (felhasználók) száma, akik egy vagy több látogatást tettek egy adott honlapon, s ott egy vagy több oldalt letöltöttek.

  • Sikeres kampány titka

    Tippek a releváns kattintókért

    tovább
  • Kampány menete

    Igényfelméréstől a statisztikáig

    tovább
  • Jaguár Média

    Lépésről-lépésre

    Kampány indítási útmutató

    tovább
  • Jaguar Média

    Edm szótár

    Fontosabb alapfogalmak

    tovább